$ Editörden $
Astroloji
Aşk ve Sevgi
Bayanlar
Bebek isimleri
Biyografi
Cep Melodi
Cinsellik
Doğa ve Hayvanlar
Eğitim
Erkekler
Fıkralar
Gazeteler
Gerekli Linkler
Haberler
Hazır Mesajlar
Hikayeler
Islamiyet
Komedi
MSN
Otomobil
Oyun Hileleri
Oyunlar
Programlar
Radyolar
Resimler
Rüya Tabirleri
Sağlık
Yemek Tarifleri
Şiirler

Anasayfa yap

Favorilere ekle

iletişim

Kalp damar hastalıklarına karşı balık eti

Selçuk Üniversitesi (SÜ) Meram Tıp Fakültesi Endokrinoloji Bilim Dalı Başkanı Doç. Dr. Sait Gönen, haftada 2-3 kez tüketilen balık etinin kalp damar hastalıklarına karşı koruma sağladığını, günde 0,85 gram tüketilen balık yağının kalp krizi geçiren hastalarda ölüm oranını yüzde 20 azalttığını söyledi.

Enerji deposu olarak nitelendirilen balık etinin yararlarının bilimsel çalışmalarla kanıtlandığını belirten Doç. Dr. Sait Gönen, protein, A, B, D, E ve K vitaminleri, kalsiyum, magnezyum, demir, selenyum ve fosfor gibi insan vücudu için gerekli vitaminle minerallerin, özellikle de içerdiği yağ ve yağ asitlerinin balığı diğer hayvan etlerinden üstün kıldığını kaydetti. Balıkta doymamış yağ asitlerinin, doymuş yağ asitlerine oranla daha fazla olduğunu ifade eden Doç. Dr. Gönen, "Balıkta bulunan yağ asitleri Omega 3 ve Omega 6, kalp damar hastalıklarına karşı bizleri korur, depresyon, tip 2 diyabet, böbrek hastalıkları, kemik hastalıkları, kanser, yüksek tansiyon ve kolesterole de olumlu etki yapar. Haftada 2-3 kez balık tüketmek son derece faydalıdır. Yağ asitleri zengin balıkların başında uskumru, sardalye, hamsi ve somon geliyor. Diğer bir doymamış yağ asidi olan Omega 6'yı balığın yanı sıra, daha çok mısır özü yağı, ayçiçek yağı, soya yağı, fındık yağı gibi bitkisel yağlarda da bulabilmek mümkün" dedi.

Doç. Dr. Gönen, vücudun üretemediği bu yağların, sağlık açısından mutlaka dışarıdan alınması gerektiğini hatırlatarak, balık yağı tabletlerinin ise gelişi güzel tüketilmesinin yanlış, hatta zararlı olabileceğinin unutulmaması gerektiğini söyledi. Yapılan birçok bilimsel çalışmada Akdeniz veya İskandinav ülkelerinde yaşayan, ağırlıklı olarak balıkla, deniz ürünleriyle beslenen toplumlarda özellikle kalp damar hastalıklarının daha az görüldüğünün ortaya çıktığını dile getiren Gönen, "Ancak bunun sadece balık yağlarına bağlanması doğru değildir. Kalp sağlığı açısından genel olarak yaşam tarzı da önemli. Yani doğru beslenmenin yanı sıra, düzenli olarak egzersiz yapmak, özellikle de sigaradan uzak durmak şart. Bebeklik ve çocukluk çağında sinir sistemi ve beynin gelişmesinde yardımcı olan balık etindeki yağ, ileri yaşlarda genel sağlığın korunması açısından büyük önem taşıyor" şeklinde konuştu.

Endokrinoloji Bilim Dalı Başkanı Doç. Dr. Sait Gönen, her mevsim alınması önerilen balık etindeki Omega 3 yağ asitlerinin annelerin doğum öncesi ve sonrası sağlığında, çocuğun ise zihinsel ve bedensel gelişiminde önemli rol oynadığını vurgulayarak, "Araştırmalar, balık yağındaki Omega 3 yağ asidinin kalbi ve kalp damarlarını koruduğunu gösteriyor. Somon ve ton balığındaki Omega 3 yağ asitlerinin insan sağlığı üzerindeki etkileriyle ilgili sonuçlar, son zamanlarda tıp dünyasının gündeminde. Konuyla ilgili dünya çapındaki binin üzerinde bilimsel araştırma, bu asidin kalp ve kalp damarları üzerindeki olumlu etkilerini işliyor. Günde 0,85 gr Omega 3 yağ asidinin kalp krizi geçirmiş hastalarda ölüm oranını yaklaşık yüzde 20 oranında azalttığını gösteriyor. Kısacası Omega 3 ikinci bir kalp krizi riskini büyük ölçüde önlüyor. Vücudun gerekli iyi yağları alması için haftada en az iki kez 200 gr yağlı balık, örneğin somon, ringa, ton balığı veya uskumru tüketilmesi gerekiyor. Balık sevmeyen veya nadiren yiyenler eczanelerde satılan balık yağlarından yararlanabilir. Bununla birlikte, düzenli ilaç kullananlar, balık yağı almadan önce bunu mutlaka doktoruna danışmalı" diye konuştu.

Dengeli bir beslenmenin yapılabileceği Omega 3 yağ asitlerinin yararlarını sıralayan Doç. Dr. Gönen, şunları söyledi:

"Kanı inceltip damarları koruyarak pıhtılaşmayı önlemektedir. Kanın tüm vücutta dolaşmasını sağlayarak parmak ucu hissizleşmesini, el ve ayak parmaklarının dolaşıma bağlı üşümesini önleyip azaltmaktadır. Yapılan son araştırmalar balıkta bulunan Omega 3 yağ asitlerinin insülinin işlevini artırarak ve diyabette özellikle de tip 2 diyabetlilerde hastalığı geciktirdiği anlaşılmıştır. Omega yağ asitleri serbest radikallere karşı savaşarak cilt hücrelerinin yaşlanmasını engelliyor. Hücreleri yenileyip cildi güzelleştirir. Kanın beyin damarlarında rahatça dolaşmasını sağlayarak migren tipi ağrıları önler. Güçlü bir bağışıklık sistemi için Omega yağları çok önemlidir. Başta gribal enfeksiyonlar olmak üzere, sedef, romatoit artrit, astım ve alerji gibi hastalıkların tedavisinde önemli rol oynuyor. Depresyon vakaları, dengeli Omega 3 yağı tüketenlerde daha az görülmektedir."
iha





içerik ile ilgili anahtar kelimeler : Kalp damar hastalıklarına karşı balık eti


Bu Kategoriden Rastgele Yazılar:
Doğru Saklanmayan Gıdalar Hastalık Nedeni
Sırt Ağrıları
aktinik keratoz kanserleşebilen cilt kalınlaşmaları
ısırgan otu şifa küpü
Oyuncaklar Hastalık Kaynağı Olmasın
Ciddi Bir Ruh Hastalığı Depresyon
baş ağrısının habercisi
El Egzamaları
Polen Her Derde Deva
karaciğer ve böbreğin onarımı artık mümkün
Kas Krampları
Akraba evliliğinin risklerini biliyor musunuz ?
Siğil Tedavisi
Prostat problemleri ve tedavisi
10 soruda göz hastalıkları
Anne Sütü Gözleri Güçlendiriyor
Depresyonla savaşın
Kaygının çocuk üzerine Etkileri
Uyku Apnesi Korkutuyor
Böcek Sokmaları

Yaşam ve İnsanlar Sedo - Domains kaufen und verkaufen das Projekt http%3A%2F%2Fbaylar.net steht zum Verkauf Besucherstatistiken von http%3A%2F%2Fbaylar.net etracker® Web-Controlling statt Logfile-Analyse
Erkek   Eğlence   Aşk sözleri   Firma rehberi   Hazır Mesajlar   Komik sözler   logo melodi   gül resimleri   gelinlik resimleri   firmalar   pictures   t a g g m t g

Copyright © 2006-2008 Baylar.Net Bir  KOSWEB.NET  Yapımıdır.